Vlakem na Sicílii

Cesta z Katánie přes Palermo, odkud jsme nočním vlakem na trajektu jeli do Říma a dále do Vídně a Prahy. To celé za jeden týden s čtyřletou dcerou.

Do Katánie na Sicílii jsme doletěli z Prahy letadlem. Odlet byl v 9:30 ráno a cena i s odbaveným zavazadlem pro dva, včetně možnosti změny termínu letu, byla 2600 Kč.

Pro celou cestu zpět jsme použili vlak. Samotnou cestu zpět jsme rozdělili na 4 části:

Ceny jízdenek a letenek

Letenky jsme kupovali necelý měsíc před odletem. Dají se koupit i levněji, ale 2600 Kč za dvě osoby s odbaveným zavazadlem pro mě bylo přijatelné.

Jízdné za vlak bylo podstatně vyšší. V Itálii platí děti od 4 let poloviční jízdné.

Ceny za vlakové spojení:

Popis cesty

sobota - středa: Katánie a výlety do Taorminy a Syrakusy

Vlakem na Sicílii - Katánie
Vlakem ze Sicílie do Prahy. Než se vydáme na cestu zpět, uděláme si dva výlety - do Taorminy do Syrakusy. Po třech nocích v Katánii se vydáváme na cestu zpět, která vede přes Palermo, Řím a Vídeň.

Středa - čtvrtek: Cesta do Palerma a noc v Palermu

Vlakem na Sicílii - z Katánie do Palerma
Druhá část naší vlakové cesty ze Sicílie do Prahy vede z Katánie do Palerma. Část této trasy je realizována náhradní autobusovou dopravou až do Dittaina. Odtud pokračujeme vlakem středem ostrova až do cíle v Palermu.

pátek - sobota: Nočním vlakem z Palerma do Říma a noc v Ostii

Vlakem na Sicílii - z Palerma do Říma
Třetí část cesty vlakem ze Sicílie do Prahy začíná v Palermu, odkud odjíždíme nočním vlakem do Říma. Naše cesta zahrnuje přejezd mezi Sicílií a italskou pevninou trajektem, na který se náš vlak nalodí.

sobota - neděle: Nočním vlakem z Říma do Vídně a railjetem do Prahy

Vlakem na Sicílii - z Říma do Vídně
Pokračování cesty vlakem ze Sicílie do Prahy. Poslední čtvrtá část cesty, kdy jedeme nočním vlakem z Říma do Vídně a dále pokračujeme railjetem do Prahy.