Vlakem do Budapešti

Vlakem do Budapešti

Vlakem do Budapešti v roce 2024

Počet přímých vlakových spojení činí Budapešť skvěle dostupným cílem jak z Prahy, tak i Ostravy či Brna. Doba jízdy se může zdát delší, než by ujetá vzdálenost naznačovala – z Prahy 7 hodin (610 km), z Ostravy 6 hodin (480 km) a 4 hodiny z Brna (355 km).

Do Budapešti provozují svá spojení dva hlavní dopravci: České dráhy a Regiojet. Regiojet nabízí mezi Prahou a Budapeští denně dvě denní přímá spojení a České dráhy 6 denních přímých spojení a jeden noční. Dále České dráhy nabízejí jedno denní a noční spojení z Bohumína/Ostravy.

U obou dopravců se jedná o komfortní dálkové vozy, které nabízejí vozy první a druhé třídy, WiFi připojení, elektrické zásuvky a u Českých drah i restaurační vůz.

Denní přímé spoje do Budapešti

Denní přímé spoje do Budapešti jedou přes Slovensko (České dráhy) a Rakousko (Regiojet). V obou případech je doba jízdy přibližně stejně dlouhá (z Prahy okolo 7 hodin jízdy). 

České dráhy nabízejí spoje EuroCity – a to jak z Prahy, tak i z Ostravy/Bohumína. Jedná se o klimatizované vozy první a druhé třídy a řazen je také jídelní vůz. Cena jednosměrné jízdenky z Prahy začíná na 606 Kč (v roce 2023 na 484 Kč) ve druhé vozové třídě a od 1076 Kč v první třídě. Místenka je v dvoutýdenním (a delším) předprodeji zdarma, v opačném případě za 3 EUR (dle kurzu cca 76 Kč). Jízdenky zakoupíte na mezinárodních pokladnách a online na www.cd.cz a v aplikaci Můj Vlak.

Regiojet vypravuje přímé spojení z Prahy a to dvakrát denně. Spoje nabízí 4 kategorie vozů, kdy ceny jsou od 469 Kč v low cost, 549 Kč standard, 699 Kč relax, 769 Kč business. Komfort a vybavení závisí právě na zvolené kategorii vozu. Součástí ceny je i konkrétní místo k sezení. Tyto spoje nenabízí klasický restaurační vůz, ale nabízejí občerstvení formou roznášky na místo. Jízdenky zakoupíte na pokladnách Regiojetu a na www.regiojet.cz .

Noční přímé spoje do Budapešti

Noční vlak do Budapešti nabízí z ČR pouze České dráhy a to z Prahy. a Ostravy/Bohumína. Z Prahy spoj vyjíždí lehce po desáté hodině večerní a do Budapešti přijíždí o půl deváté druhý den ráno. Z Bohumína noční vlak vyjíždí ve čtvrt na tři ráno a v Břeclavi se spojí s vozy z Prahy. Do Budapešti tedy dorazí také o půl 9 ráno. 

Spoj z Prahy nabízí v období letních prázdnin lůžkový a lehátkový vůz, mimo prázdninovou sezónu je k dispozici pouze jeden lůžkový vůz. Cena se pohybuje od 1900 Kč za jízdenku s lehátkem a od 2300 Kč za jízdenku s lůžkem.

💡
Nyní nejsou v nabídce na noční spoj do Maďarska Včasné jízdnenky Evropa. To znamená, že cena jízdenky je cca o 700 Kč dražší, než když byly tyto jízdenky nabízeny.

Spoj z Bohumína nabízí po celý rok lehátkový a lůžkový vůz. Cena jízdenky s lehátkem je od 1700 Kč a s lůžkem od 1950 Kč.

Vlaková nádraží v Budapešti

Déli pályaudvar

Regiojet, který do Budapešti přijíždí z Rakouska zastavuje ve stanicích Kelenföld a Déli. Budapest Déli, které je jedno z hlavních nádraží v Budapešti, je strategicky situováno na jihu maďarské metropole. Odtud je jeho název, který znamená “jižní”, pochází. Tato významná železniční stanice se pyšní fascinující architekturou s prvky z konce 19. století, kdy byla postavena. Nachází se v blízkosti Buda Castle, jednoho z nejznámějších historických památek města, který dává nádraží nejen praktickou, ale také turistickou hodnotu. Prostředí kolem nádraží je charakteristické svými širokými bulváry, které jsou lemovány starými budovami a veřejnými parky.

Nyugati pályaudvar

Spoje Českých drah končí na nádraží Nyugati pályaudvar (západní nádraží). Jedná se nádraží blízko centra, kterou prochází metro M3. Vedle nádraží se nachází také velký obchodní dům. Nádraží nyní prochází rozsáhlou rekonstrukcí.Budapest Nyugati, na druhé straně, je jedním z nejstarších nádraží v Budapešti a je umístěno v západní části města, což je přesný význam slova “Nyugati”. Je tato železniční stanice známá svou impozantní neoklasicistní architekturou, kterou navrhl Gustave Eiffel, tvůrce proslulé Eiffelovy věže v Paříži. Nádraží Nyugati je obklopeno rušným městským životem, s mnoha obchody, restauracemi a kavárnami v okolí. Nachází se v blízkosti Margitovy ostrova a nábřeží Dunaje, které jsou velmi oblíbenými místy pro pěší procházky a relaxaci.

Keleti pályaudvar

Budapest Keleti, největší a nejfrekventovanější nádraží v Budapešti, se nachází v centrální části města. Název “Keleti” znamená v maďarštině “východní”, což odráží jeho geografickou polohu. Toto nádraží, otevřené v roce 1884, je mistrovským dílem architektury, s jeho majestátním hlavním vestibulem a impozantní fasádou zdobenou sochami dvou nejznámějších maďarských vynálezců, Jána Bolyai a Gábor Áron. Nádraží Keleti je také známé pro svou blízkost k některým z nejzajímavějších míst v Budapešti, včetně Andrássy Avenue, která je na seznamu světového dědictví UNESCO, a Parku města, kde se nachází hrad Vajdahunyad a Széchenyiho lázně.